Site Loader
jak-wrocic-do-dobrych-nawykow-po-wakacjach

Lato skończyło się w tym roku dość nagle i niespodziewanie mamy już pogodę iście jesienną. Walizki już rozpakowane po powrocie z wakacji, zaczął się nowy rok szkolny, a ty spędzasz kolejne tygodnie próbując wrócić do swojej rutyny sprzed wyjazdu. Raz planujesz posiłki, a raz nie. Tak samo z aktywnością fizyczną, niby jest, ale jednak niekoniecznie. Luz, który tak bardzo podobał Ci się na wakacjach teraz jedynie wybija Cię z rytmu i utrudnia działanie. Jednak nie musi się to skończyć w ten sposób!

Czas wrócić na właściwe tory. 

Mam dla Ciebie kilka wskazówek, które ułatwią Ci powrót do starych dobrych nawyków po dłuższej przerwie. Pamiętaj, że nie zaczynasz budować nawyków od nowa, a jedynie do nich wracasz. Twoja głowa i ciało dalej o nich pamiętają, trzeba jedynie odświeżyć im pamięć 🙂


Przygotuj plan

Jeśli czujesz, że wokół Ciebie panuje chaos i nie wiesz w co ręce włożyć to najlepszą rzeczą jaką możesz zrobić to wziąć kartkę papieru, zeszyt, notes lub kalendarz, usiąść na dupie i zaplanować najbliższy tydzień oraz miesiąc. 

Zacznij od zaplanowanych spotkań, pracy, wizyt u lekarza i wszystkich pozostałych rzeczy, które wiesz, że będą miały miejsce w najbliższym czasie, a następnie zaplanuj aktywność fizyczną i gotowanie w swoim planie dnia na ten tydzień. Zapisz konkretny dzień i godzinę, co konkretnie będziesz robić w tym czasie (np. jaki trening zrobisz, co ugotujesz tego dnia) oraz ile czasu na to poświęcisz.

Dzięki temu nie będziesz tracić czasu na zastanawianie się co przygotować dzisiaj na obiad, co musisz kupić w sklepie, ani jaki trening zrobić, bo wszystko masz już zaplanowane.

Drugim plusem takiego rozwiązania jest większa motywacja do realizacji tych zadań. Osobiście bardzo lubię odhaczać kolejne zadania na swojej liście i motywuje mnie to do ich wykonywania.

Jak planować posiłki na cały tydzień?
Na co powinnaś zwrócić uwagę podczas planowania posiłków?


planowanie

…i resztę rzeczy

Jeśli masz już plan to powinnaś się teraz odpowiednio przygotować do jego realizacji. W końcu ciężko będzie ugotować coś zdrowego na obiad jeśli lodówka świeci pustkami, prawda? Dlatego zastanów się w jaki sposób możesz się przygotować do zaplanowanych wcześniej zadań. Dla przykładu jeśli chcesz rano ćwiczyć, przygotuj sobie wieczorem strój do ćwiczeń. Natomiast jeśli twoim celem jest zdrowo się odżywiać to postaraj się zrobić zakupy i przygotować posiłki do pracy odpowiednio wcześniej. 

W ten sposób zmniejszasz swoje szanse na to, że odpuścisz, a tym samym zwiększasz swoje szanse na sukces. Pamiętaj, że odpowiednie przygotowanie to podstawa!


Po prostu zacznij!

Zamiast myśleć o tym, że Ci się nie chce, po prostu zacznij. Wiem, że łóżko i ciepła kołdra przyciągają mocniej w chłodne jesienne poranki, ale dopóki twój mózg nie zdąży o tym pomyśleć to masz nad nim przewagę. A jak już zaczniesz to później będzie już tylko z górki. I nie tyczy się to tylko i wyłącznie porannego wstawania.

Jeśli czujesz, że bardzo Ci się nie chce to spróbuj zacząć od jednej, najprostszej do zrobienia rzeczy. Może to być przebranie się w strój do ćwiczeń. A skoro już się przebrałaś to co Ci szkodzi zrobić chociaż kilka ćwiczeń na rozgrzewkę i chwilę się poruszać. A skoro już się rozgrzałaś to w sumie równie dobrze możesz włączyć też jakiś kilkuminutowy trening. I tak dalej, i tak dalej… 🙂 

Jeśli uda Ci się zacząć to wszystko potoczy się dalej samo. Może nie zawsze wszystko wyjdzie idealnie tak jak zaplanowałeś, bo np. trening będzie krótszy niż zakładałaś, ale najważniejsze, że go zrobisz, a to pozwoli Ci na nowo odbudować nawyki.


jak-wrocic-do-dobrych-nawykow-po-wakacjach

Daj sobie czas

Najgorszą rzeczą jaką możesz zrobić to porównywać się kropka w kropkę do tego co było przed przerwą. Jeśli ostatnimi czasy jadłaś byle co, a twoja aktywność ograniczała się do leżenia plackiem to nie licz na to, że bez problemu wrócisz do formy sprzed wyjazdu. Daj z siebie tyle ile jesteś w stanie i to wystarczy. Twoje dobre nawyki wrócą, daj sobie czas.


… i nie poddawaj się

To, że nie udało Ci się zrobić wszystkiego z twojej listy zadań nie oznacza końca świata. Możliwe, że plan był zbyt ambitny od samego początku, zdarzyło się coś na co nie miałaś wpływu albo po prostu potknęłaś się gdzieś po drodze. Każdemu się zdarza wpadka i nie ma sensu się obwiniać. Jednak nie każdemu udaje się wstać i iść dalej pomimo potknięć. A to jest właśnie sekret sukcesu. Z czasem potknięć będzie coraz mniej 🙂


Jak jest u Ciebie z powrotem do dobrych nawyków po wakacjach? Masz swoje sposoby jak wrócić do nawyków po dłuższej przerwie? Podziel się tym w komentarzu!


Spodobał Ci się wpis? Udostępnij i podaj dalej!


OLIWIA KOWALCZYK

Dietetyk

Jestem absolwentką SGGW w Warszawie oraz pasjonatką zdrowego stylu życia, która uwielbia smacznie zjeść. Pomagam wprowadzić zdrowe nawyki, dzięki którym osiągniesz wymarzoną sylwetkę.


Przeczytaj też

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O MNIE

o-mnie

Cześć!

Mam na imię Oliwia i jestem dietetykiem. Przekażę Ci wiedzę opartą na faktach, dzięki której schudniesz oraz zbudujesz zdrowe nawyki. Pokażę Ci racjonalne podejście do diety, a także zapewnię niezbędne narzędzia, abyś mogła wprowadzić tę wiedzę w życie. Więcej o mnie

Newsletter