Site Loader
dieta-na-urlopie

Wymarzone wakacje, wyczekiwany urlop i… dieta. Gorzej być nie mogło! W tej jednej chwili udany wypoczynek za granicą szlag trafił. Jeśli na myśl o diecie do głowy przychodzą Ci tylko takie skojarzenia to najwyższa pora zmienić sposób myślenia i skupić się na zmianie podejścia do jedzenia.

Bo w diecie nie chodzi o dokładne wyliczenia makroskładników, jedzenie co 3 godziny z zegarkiem w ręku, ani o ciągłe myślenie o tym co zjesz za kilka godzin. Na diecie liczą się przede wszystkim odpowiednie wybory. Jeśli na co dzień odżywiasz się zdrowo to gwarantuję Ci, że bez problemu poradzisz sobie także na urlopie. 

Bo to właśnie ta dowolność pozwala na świadome wybory. Raz bardziej, a innym razem mniej zdrowe. I to dzięki niej nie rzucisz się na bar kuszący lokalnymi smakowitościami.


Jedz świadomie

“Łatwiej powiedzieć niż zrobić! Przecież wszystkiego trzeba spróbować!” Tyle, że… nie trzeba. Nie musisz już pierwszego dnia napychać się do granic możliwości. Przez najbliższe kilka dni będziesz mieć ogromny wybór produktów i potraw, więc na spokojnie spróbujesz wszystkiego. Nie ma potrzeby, abyś najadała się na zapas. Korzystaj z regionalnych smaków, byle z umiarem! W końcu masz możliwość spróbowania produktów, które lubisz, a jednocześnie są zdrowe i nie występują u Ciebie w kraju. Szkoda byłoby nie skorzystać. Jednak bogactwo kolorów i smaków może zawrócić w głowie, więc postaraj się zachować zdrowy rozsądek.


Nie musisz odmawiać deseru

Ale wybierz ten jeden jedyny, na który masz największą ochotę. Nie musisz koniecznie brać z każdego ciasta po kawałku, ani spróbować każdego możliwego deseru. A gdy najdzie Cię ochota na słodkie warto wybrać orzeźwiający sorbet, koktajl lub sałatkę owocową.


dieta-na-urlopie

Pij wodę

Odwodnienie oznacza gorsze samopoczucie, a to nie najlepszy wybór na wakacyjną przygodę, prawda? Staraj się unikać słodkich napojów obfitujących w cukier i zamiast tego wybierz zwykłą wodę. Uważaj także na alkohol, bo po jego spożyciu wzrasta apetyt, a wszystkie postanowienia żywieniowe szlag trafia. Dodatkowo alkohol zawiera sporo kalorii.


Jedz regularnie

Pozwoli Ci to uniknąć podjadania między posiłkami. Jeśli raz zdarzy Ci się zjeść nieco więcej nic się nie stanie – w końcu nie tyje się z dnia na dzień. To samo jeśli zdarzy Ci się ominąć któryś z posiłków. Warto jednak, abyś w miarę możliwości zadbała o ich regularność.


Nie zapomnij o aktywności fizycznej

Zwiedzaj, spaceruj, wspinaj się, pływaj – bądź aktywna także podczas urlopu! Wypoczynek nie powinien ograniczać się tylko do leżenia plackiem na plaży. Aktywności fizycznej nie powinno zabraknąć także na urlopie. Nie musi to być nie wiadomo co. Nikt nie wymaga od Ciebie, że zrobisz godzinny trening cardio, wylewając z siebie siódme poty. Ale może skusisz się na romantyczny spacer po plaży? Albo na wycieczkę rowerową po okolicy? Możliwości jest wiele 😀


lato

Przepis na udany urlop jest prosty. Ciesz się słońcem, widokami, zwiedzaniem i lokalnym jedzeniem, aby wrócić z naładowanymi bateriami. Słuchaj tego, co mówi zdrowy rozsądek i jedz to na co masz ochotę. Dieta na urlopie nie musi być wcale taka straszna.

  • Jedz tylko wtedy, gdy faktycznie jesteś głodna
  • Postaraj się utrzymać regularność posiłków
  • Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu
  • Zadbaj o ruch

A jeśli masz problem z wyrzutami sumienia po jedzeniu, polecam ten WPIS


Spodobał Ci się wpis? Udostępnij i podaj dalej!


OLIWIA KOWALCZYK

Dietetyk

Jestem absolwentką SGGW w Warszawie oraz pasjonatką zdrowego stylu życia, która uwielbia smacznie zjeść. Pomagam wprowadzić zdrowe nawyki, dzięki którym osiągniesz wymarzoną sylwetkę.


Przeczytaj też

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

O MNIE

o-mnie

Cześć!

Mam na imię Oliwia i jestem dietetykiem. Przekażę Ci wiedzę opartą na faktach, dzięki której schudniesz oraz zbudujesz zdrowe nawyki. Pokażę Ci racjonalne podejście do diety, a także zapewnię niezbędne narzędzia, abyś mogła wprowadzić tę wiedzę w życie. Więcej o mnie

Newsletter